Az Óriási Számok kampánya Debrecenben

Megérkezett városunkba a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) Óriási Számok elnevezésű kampánya. Az Új Széchenyi Terv keretében nagyszámú és szerteágazó fejlesztések valósultak meg az elmúlt egy évben. A nagyközönség számára jobban kézzelfoghatóak legyenek ezek a fejlesztések 7 régióban 7 kitörési ponton térinstallációkkal hívják fel a figyelmet.

Veszprém, Szeged és Pécs után Debrecen város a negyedik állomása a kampánynak. 2.590 kilométer autóút, vasút és kerékpárút épült vagy újult meg hazánkban az elmúlt időszakban. A debreceni térinstalláció az Új Széchenyi Terv keretében megvalósult közúti, vasúti és kerékpárút-hálózattal kapcsolatos fejlesztéseket szimbolizálja.

Az ünnepélyes átadó után spinning kerékpárok segítségével a vállalkozó érdeklődők együtt tekerhették le a támogatásban részesült kerékpárutak hosszát, azaz összesen 515 km-t. Ott jártunkkor is éppen lelkesen tekertek a fiatalok, de az idősebb korosztály is képviseltette magát.

A helyszínen megjelenteket Till Attila tartotta szóval. A szervezők 13 óráig kívánták elérni a kitűzött 515 km-t, de olyan lelkesek a debreceniek, hogy jóval időn belül sikerült a táv teljesítése.

Az Óriási Számok kampányhoz az NFÜ online képfeltöltő játékot írt ki, melynek keretében valamelyik térinstalláció előtt fényképet kell készíteni magunkról és azt feltölteni a honlapra. A 6-14 éves korosztálynak, pedig rajzpályázatot írtak ki, témája a gyerekek hogyan látják a gyógyítást, a kórházi kezeléseket. A pályázatok részleteiről és a nyereményekről az NFÜ honlapján lehet olvasni.